A VÍZÜGYI PÁLYAVÁLASZTÁSI DÖNTÉST ÉS A SZAKMAI TOVÁBBTANULÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK EMPIRIKUS VIZSGÁLATA

Kulcsszavak: Vízügyi oktatás, pályaválasztás, továbbtanulás, Nemzeti Vízstratégia, társadalom

Absztrakt

Hazánk Nemzeti Vízstratégiája, a Kvassay Jenő Terv kiemelt feladatként kezeli a víz, mint természeti erőforrás megőrzését a jövő generációjának. Ahhoz, hogy ez biztosítható legyen, szükséges a jól képzett vízügyi szakemberek képzése, a közép- és felsőfokú beiskolázási mutatók javítása.

Jelen közleményben a szerző bemutatja az empirikus vizsgálata eredményeit: a tanulók pályaválasztási döntését befolyásoló tényezőket, valamint a középfokú iskolában szerzett szakmai élmények szakmában való továbbtanulásra hatását. Ismerteti a szülők, a pedagógus és az oktatási intézmény kiemelt szerepét a pályaválasztási döntés meghozatalában.

Információk a szerzőről

Márta Papp Horváthné, Nemzeti Közszolgálati Egyetem

mesteroktató

Megjelent
2019-06-17
Rovat
Cikkek