KÖZÚTI BALESETEK SORÁN BEKÖVETKEZŐ TALAJSZENNYEZÉSEK ÉS KÁRELHÁRÍTÁSI ELJÁRÁSOK VIZSGÁLATA

Kulcsszavak: Kulcsszavak: Közúti baleset, környezeti hatások, talaj, talajszennyezés, kárfelszámolás.

Absztrakt

Absztrakt

A közúti közlekedésben résztvevő járművek száma az elmúlt évtizedekben folyamatosan növekedett Magyarországon is, amit a közlekedési infrastruktúra fejlesztése nem tudott követni. A forgalom növekedése nagyon gyakran közúti balesetek bekövetkezéséhez vezet. A balesetek során a járművek olyan súlyos sérüléseket is szenvedhetnek, hogy a motorból és az erőátvitel elemeiből kenő és hűtő folyadékok, üzemanyagok juthatnak a közútra, onnan lefolyva pedig a talajba szivároghatnak. A környezetvédelem fokozott előtérbe kerülésével párhuzamosan a közúti balesetek környezetterhelésének vizsgálata nem kapott megfelelő hangsúlyt, ezért írásunkban a legtöbb esetben a talajba jutó olajszármazékok káros hatásait vizsgáljuk. A kárfelszámolást végző szervezetek tevékenységének környezeti szempontú fejlesztése, a jövőbeli fejlesztési irányok kijelölése, fontos, aktuális feladat. Jelen cikk szerzőinek célja, hogy kutatási eredményeik bemutatásával hozzájáruljanak a közúti balesetek során bekövetkező környezetszennyezések csökkentésének kezeléséhez, továbbá a hatékony kárfelszámolási tevékenységhez.

Kulcsszavak: Közúti baleset, környezeti hatások, talaj, talajszennyezés, kárfelszámolás.

Szerző életrajzok

Rajmund Kuti, Széchenyi István Egyetem, Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar

egyetemi docens

Alexandra Földi, Telenor Magyarország Kft

Junior Készülék Elemző

Dóra Beke, Széchenyi István Egyetem

egyetemi docens

Megjelent
2020-02-24
Rovat
Cikkek