Airbus A380-as repülőgépszárny numerikus áramlástani vizsgálata és az eredmények validációja szárnyvéglap konfigurációk későbbi analízisének érdekében

Kulcsszavak: A380-as repülőgép, szárny, numerikus áramlástani vizsgálat, validáció, szárnyvéglap

Absztrakt

A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség közel 7,8 milliárd utasra számít 2036-ban a légiközlekedésben, amely közel a kétszerese a 2017-ben regisztrált 4 milliárd utasnak [1]. Ez az előrejelzés további fejlesztéseket igényel a légi járművek esetében a hatékonyság-, és teljesítmény-növelés, valamint a káros anyag kibocsátás csökkentése érdekében. Az egyik legígéretesebb aerodinamikai eszköz a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésére a szárnyvéglap, melynek segítségével 30-40 % -kal csökkenthető az indukált ellenállás [2]. A jelen munka célja egy CFD analízis elkészítése egy Airbus A380-as szárnyvéglap konstrukció nélküli repülőgép-szárnyra rendelkezésre álló adatok alapján validálási célból. A következő lépésben különböző szárny-konfigurációk hatásának elemzését követően következtetéseket vonhatók le a továbbfejlesztett tervezésre vonatkozóan, mivel a szimulációs eredmények függetlenek a szoftverbeállításoktól, fizikailag plauzibilisek és pontosak.

Szerző életrajzok

Armand Dávid Gábor, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

hallgató (MSC)

Árpád Dr. Veress, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

egyetemi docens,

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vasúti Járművek Repülőgépek és Hajók Tanszék

Megjelent
2019-06-17
Hogyan kell idézni
[1]
A. D. Gábor és Árpád Dr. Veress, Airbus A380-as repülőgépszárny numerikus áramlástani vizsgálata és az eredmények validációja szárnyvéglap konfigurációk későbbi analízisének érdekében, rk, köt. 31, sz. 2, o. 31-55, jún. 2019.
Rovat
Article